LEEUWARDEN – Sinds december 2015 is het mogelijk om correspondentie van de gemeente Leeuwarden via de Berichtenbox van Mijn Overheid te ontvangen.

Dit is sindsdien zonder problemen verlopen. Op maandag 22 februari heeft zich een fout voorgedaan bij het digitaal versturen van de uitkeringsspecificaties. Hierdoor zijn digitale specificaties aan de verkeerde personen verstuurd.

Wethouder Harry van der Molen: ‘Wij betreuren deze fout en zullen er alles aan doen om de fout in de toekomst te voorkomen. We onderzoeken op dit moment de precieze oorzaak van de fout. Pas wanneer deze niet opnieuw kan optreden wordt de Berichtenbox weer door de gemeente Leeuwarden ingezet. We informeren deze week alle betrokkenen. Indien nodig zorgen wij er voor dat de betrokkenen de juiste specificaties ontvangen.’

Het aantal specificaties dat is verwisseld is momenteel nog onduidelijk. Er zijn zo’n 1600 uitkeringsgerechtigden geabonneerd op de Berichtenbox. De uitbetaling van alle uitkeringen is normaal verlopen.

Bron: Gemeente Leeuwarden

Share.

Comments are closed.